سرای مقاله|دانلود مقاله دانشجویی|دانلود مقاله دانش آموزی

در " سرای مقاله " انواع مقاله دانشگاهی و دانش آموزی و دبیرستان و دبستان جهت دانلود آماده است.

سرای مقاله|دانلود مقاله دانشجویی|دانلود مقاله دانش آموزی

در " سرای مقاله " انواع مقاله دانشگاهی و دانش آموزی و دبیرستان و دبستان جهت دانلود آماده است.

دسترسی سریع به منبع »»» مدیریت | روانشناسی | اقتصاد

۵۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

پروژه بررسی تعلیم و تربیت (با استفاده از متون گذشته و توجه به سیره بزرگان تعلیم و تربیت) در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی روانشناسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
پروژه بررسی تعلیم و تربیت با استفاده از متون گذشته و توجه به سیره بزرگان تعلیم و تربیت

فروشنده فایل

کد کاربری 1046
کاربر

پروژه بررسی تعلیم و تربیت (با استفاده از متون گذشته و توجه به سیره بزرگان تعلیم و تربیت) در 31 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

فهرست مطالب :

 

مقدمه

در بیان ادب

در آداب حضرت ربوبیت

در آداب حضرت رسالت

آداب مرید و مراد

احتیاج به انبیاء در پرورش انسان

مقام شیخی و شرایط صفات آن از نظر نجم الدین رازی

آداب و وظایف شیخ نسبت به مرید از نظر عزالدین محمود کاشانی

شرایط و صفات مریدی و آداب آن از نظر نجم الدین رازی

در آداب مرید با شیخ از نظر عزالدین محمود کاشانی

شرایط شاگردپذیری از نظر ابوسعید ابوالخیر

چند نکته

چکیده

در بیان ادب

 

ادب: نگاه داشتن و رعایت شرایط هر چیز، و در اصطلاح ملکه ای است در شخص که او را از کارهای زشت باز دارد. «ادبه» یعنی او را مهذب و پاک و اخلاق او را مرضی کرد و به معنای آموختن علم ادب و عقوبت شخصی که بدی کرده است،‌نیز هست. جمع آن آداب است و آداب بر علوم و معارف بطور کلی و بر علوم مستظرفه بطور خاص اطلاق می گردد ادب کامل آن بود که ظاهر و باطن او به محاسن اخلاق و اقوال و نیات آراسته بود. اخلاقش مطابق اقوال باشد و نیاتش موافق اعمال. چنانکه نماید باشد و چنانکه باشد نماید.

شیخ الاسلام گوید: ادب تهذیب ظاهر و باطن است این کلمه در اصطلاح عرفان مأخذ از آیه شریفه «والحافظون لحدودالله» (توبه ، 112) است. حدود عبارت از اوامر و نواهی الهی است که واجب یا مستجب یا محظور یا مکروه است. ادب همواره ملازم با مندوبات و بعد از مکروهات است. رعایت کردن حدود هر کسی عبارت از ادب است،‌نسبت بدان کس، و مأخوذ از روایت نبوی است که فرمودند: «ادنی ربی فاحسن تأدیبی» (پروردگارم مرا ادب کرد و چه نیکو ادب کرد) حسن ادب، صفات احباب است.

لفظ ادب عبارت است از تحسین اخلاق و تهذیب اقوال و افعال. و افعال بر دو قسم اند: افعال قلوب و آن را نیات خوانند، و افعال قوالب و آن را اعمال خوانند. اخلاق و نیات نسبت به باطن دارند و اقوال و اعمال نسبت به ظاهر. پس ادیب کامل آن بود که ظاهر و باطنش به محاسن اخلاق و اقوال و نیات و اعمال آراسته بود. اخلاقش مطابق اقوال باشد و نیاتش موافق اعمال. چنانکه نماید باشد و چنانکه باشد نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۳۰
بهنام قربانی
يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۲۷ ق.ظ

پژوهشی پیرامون زندگی و آثار جلال آل احمد

پژوهشی پیرامون زندگی و آثار جلال آل احمد در 78 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی بیوگرافی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 78
پژوهشی پیرامون زندگی و آثار جلال آل احمد

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

پژوهشی پیرامون زندگی و آثار جلال آل احمد

 

مقدمه

نزدیک به چهار دهه از خاموشی جلال آل احمد نویسنده و روشنفکر مبرز ما می گذرد. با گذشت هر چه بیشتر زمان حضور اندیشه های وی در عرصه فکر و نقد مسایل اجتماعی بویژه رابطه ما با غرب، روشنفکران و وظایف آن، آزادی قلم و … بیشتر و بحث انگیزتر مطرح می‎شود. از فردای تشکیل جمهوری اسلامی که تحقق برخی از نظریه های آل احمد را به نوعی دربرداشت جنبة سیاسی و اجتماعی دکترین وی مورد توجه قرار گرفت و شاید بتوان گفت که جنبة ادبی شخصیت و آثار وی در حاشیه قرار گرفت.

حضور جلال آل احمد در جریانات روشنفکری دهه های سی و چهل نمودار شرف و حیثیت جامعه روشنفکران بود. مردی که تمامی حجم درد و عظمت رهبری روشنفکران زمان خودش را بر دوش کشید و در چهل و شش سالگی دیگر تاب نیاورد و خاموش گشت.

چهل و شش سال زندگی کرد و در این میان نزدیک به سی سال نوشت و حدود پنجاه اثر از خود باقی گذاشت. این بخشی از کارنامة زندگی جلال است.

جلال آل احمد روشنفکری بود که حتی مخالفانش در وطن پرستی و عشق او به فرهنگ ملی ایران تردید ندارند. نوشتن برای او عبادت بود. زبان و قلبش صریح بود و صراحتی که در کمتر کسی می‎توان سراغ گرفت.

زنده یاد جلال آل احمد با عشق به حقیقت زیست. زندگی ادبی و اجتماعیش سراسر است از این شیفتگی به حق و تا آخر عمر خویش اینچنین زیست. آثار جلال آل احمد و زندگی پرفراز و نشیبش آنچنان گسترده و گوناگونند که پرداختن به تمامی جنبه ها، در حوصلة این صفحات نمی گنجد.

 

چکیده

« جلال آل احمد» متفکری است که مهمترین دغدغة‌ او در دوران حیاتش ، « بررسی مسائل اجتماعی ایران» بوده است انجام این مهم را قالب داستانها ، مقالات وگزارشهای او می توان به وضوح مشاهده نمود. هر چند رشتة‌ تحصیلی آل احمد « ادبیات فارسی » بوده ، تعریف او از « ادبیات» با دیگران متفاوت است.

آل احمد به جدال «سنت» و «مدرنیسم» در ایران توجه دارد،‌ جامعة ایران را دچار به هم ریختگی و «آنومی» می داند وبه دنبال ارائة‌ راه حلی برای این جدال است.

آل احمد به نوعی « بومی – جهانی » می اندیشد وهویتی برای ایرانی قائل است و خواهان آن می باشد که ایرانی بتواند حرفش را به تمام جهان بزند.

آل احمد با « غربی شدن» به شدت مخالف است،‌ اما با « نوسازی » از این باب که برنامه ریزی نشده وبرون تدبیر در ایران در حال پیاده شدن است، مخالف می ورزد،‌ نه بانوسازی به فضای مطلق آن .

اهمیت خاص غربزدگی از حیث دوران رژیم پهلوی،‌ در این است که جلال، دو واقعیت مهم را که به عقیدة‌ او تحصیل کردگان ایرانی از آن غافل بوده اند ، فهمیده بود .

در مقولة «زنان» آل احمد در آثار داستانی خود ،‌ به دو تیپ از زنان توجه دارد. زن خرافی سنت زده ،‌ و زن غربزده که به نقد هر دو تیپ می پردازد .

 

زندگی نامة جلال (مثلاً شرح احوالات)

در خانواده ای روحانی (مسلمان- شیعه) برآمده ام. پدر و برادر بزرگ و یکی از شوهر خواهرهایم در مسند روحانیت مردند. و حالا برادرزاده ای و یک شوهر خواهر دیگر روحانی اند. و این تازه اول عشق است. که الباقی خانواده همه مذهبی اند. با تک و توک استثنایی. برگردان این محیط مذهبی را در «دید و بازدید» می‎شود دید و در «سه تار» و گله به گله در پرت و پلاهای دیگر.

نزول اجلالم به باغ وحش این عالم در سال 1302 بی اغراق سرهفت تا دختر آمده ام. که البته هیچکدامشان کور نبودند. اما جز چهار تاشان زنده نمانده اند. دو تاشان در همان کودکی سر هفت خان آبله مرغان و اسهال مردند و یکی دیگر در سی و پنج سالگی به سرطان رفت.

کودکیم در نوعی رفاه اشرافی روحانیت گذشت. تا وقتیکه وزارت عدلیة «داور» دست گذاشت روی محضرها و پدرم زیر بار انگ و تمبر و نظارت دولت نرفت و در دکانش را بست و قناعت کرد به اینکه فقط آقای محل باشد. دبستان را که تمام کردم دیگر نگذاشت درس بخوانم که: «برو بازار کار کن» تا بعد ازم جانشینی بسازد. و من بازار را رفتم. اما دارالفنون هم کلاسهای شبانه باز کرده بود که پنهان از پدر اسم نوشتم. روزها کار؛ ساعت سازی؛ بعد سیم کشی برق، بعد چرم فروشی و ازین قبیل … و شبها درس. و با درآمد یک سال کار مرتب، الباقی دبیرستان را تمام کردم. بعد هم گاهگذاری سیم کشی های متفرق. بر دست «جواد» ؛ یکی دیگر از شوهر خواهرهایم که اینکاره بود. همین جوریها دبیرستان تمام شد. و توشیح «دیپلمه» آمد زیر برگه وجودم- در سال 1322- یعنی که زمان جنگ. به این ترتیب است که جوانکی با انگشتری عقیق به دست و سر تراشیده و نزدیک به یک متر و هشتاد، از آن محیط مذهبی تحویل داده می‎شود به بلبشوی زمان جنگ دوم بین الملل. که برای ما کشتار را نداشتو خرابی و بمباران را. اما قحطی را داشت و تیفوس را و هرج و مرج را و حضور آزار دهندة قوای اشغال کننده را.

جنگ که تمام شد دانشکدة ادبیات (دانشسرای عالی) را تمام کرده بودم. 1325 و معلم شدم. 1326 در حالیکه از خانواده بریده بودم و با یک کراوات و یکدست لباس نیمدار امریکایی که خدا عالم است از تن کدام سرباز به جبهه رونده ای کنده بودند تا من بتوانم پای شمس العماره به 80 تومان بخرمش. سه سالی بود که عضو حزب توده بودم. سالهای آخر دبیرستان با حرف و سخنهای احمد کسروی آشنا شدم و مجله «پیمان» و بعد «مرد امروز» و «تفریحات شب» و بعد مجلة «دنیا» و مطبوعات حزب توده … و با این مایه دست فکری چیزی درست کرده بودیم به اسم «انجمن اصلاح». کوچه انتظام، امیریه. و شبها در کلاسهای مجانی فنارسه درس می دادیم و عربی و آداب سخنرانی. و روزنامة دیواری داشتیم و به قصد وارسی کار احزابی که همچو قارچ روییده بودند هر کدام مامور یکیشان بودیم و سرکشی می کردیم به حوزه ها و میتینگهاشان … و من مامور حزب توده بودم و جمعه ها بالای پسقلعه و کلک چال مناظره و مجادله داشتیم که کدامشان خادمند و کدام خائن و چه باید کرد و ازین قبیل … تا عاقبت تصمیم گرفتیم که دسته جمعی به حزب توده بپیوندیم. جز یکی دو تا که نیامدند. و این اوایل سال 1323. دیگر اعضای آن انجمن «امیرحسین جهانبگلو» بود و رضای زنجانی و هوشیدر و عباسی و دارابزند و علینقی منزوی و یکی دو تای دیگر که یادم نیست. پیش از پیوستن به حزب، جزوه ای ترجمه کرده بودم از عربی به اسم «عزاداریهای نامشروع» که سال 22 چاپ شد و یکی دو قران فروختیم و دو روزه تمام شد و خوش و خوشحال بودیم که انجمن یک کار انتفاعی هم کرده. نگو که بازاریهای مذهبی همه اش را چکی خریده اند و سوزانده. اینرا بعدها فهمیدیم. پیش از آن هم پرت و پلاهای دیگری نوشته بودم در حوزة تجدیدنظرهای مذهبی که چاپ نشده ماند و رها شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۷
بهنام قربانی

بررسی زندگی ، ویژگی و آثار ابوالفضل عبدالرزاق کاشانی ملقب به کمال الدین در 102 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی بیوگرافی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 87 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 102
بررسی زندگی ، ویژگی و آثار ابوالفضل عبدالرزاق کاشانی ملقب به کمال الدین

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

بررسی زندگی ، ویژگی و آثار ابوالفضل عبدالرزاق کاشانی ملقب به کمال الدین در 102 صفحه ورد قابل ویرایش

 

بخشی از متن :

نام ونسب کاشانی:

اهل کاشان است، نامش عبدالرزاق، کنیه‌اش ابوالفضل و ملقب به کمال‌الدین می‌باشد، پدرش نیزبا لقب جمال‌الدین و کنیه ابوالغنائم مشهور است.

تاریخ زندگی جناب عبدالرزاق بخاطر همزمانی و شباهتهای اسمی با سه عالم برجسته دیگر- دونفر هم نام ودیگری همشهری – دچار ابهامات و تناقضات زیادی گردیده است تا جائیکه از کنیه او گرفته تا محل زندگانی، نام پدر و آثار او را تحت الشعاع خود قرار می دهد. این سه که به ترتیب عبارتند از:

1- کمال الدین عبدالرزاق مشهور به (ابن فوطی) (م723 هـ ق) تراجم نگار هم عصر کاشانی و صاحب <مجمع الآداب فی معجم الالقاب> و تلخیصی ازآن بوده، پدرش احمد و شانزده سال پیشتر از کاشانی دار فانی را وداع گفته است.

2- کمال الدین عبدالرزاق سمرقندی (ت 816هـ ق م 887 هـ ق) مؤلف «مطلع سعدین و مجمع بحرین»، پدرش اسحاق،ملقب به جلال الدین می‌باشد.( همچنانکه می بینیم نزدیک به یک قرن بعد از کاشانی می زیسته است).

3- عزالدین محمود کاشانی (م735هـ ق) صاحب دو اثر مشهور «مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه»- که در اصل ترجمه وتلخیص از عوارف المعارف سهروردی است – و شرح عالمانه وادیبانه تائیه ابن فارض مشهور به «کشف الوجوه الغر لمعانی نظم الدّر» می‌باشد.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۶
بهنام قربانی

پایان نامه بررسی علل رقابت های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی کشور ایران در 242 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 242
پایان نامه بررسی علل رقابت های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی کشور ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

پایان نامه بررسی علل رقابت های مثبت و منفی و تأثیر آن بر امنیت ملی کشور ایران در 242 صفحه ورد قابل ویرایش

 

بخش نخست: بررسی‌های اجمالی و کلیات نظری

فصل اول: طرح مسئله

از آنجائیکه اعتقاد به ضرورت وجود رقابت به عنوان یک اصل مسلم در فراشدهای سیاسی آنرا از شاخص‌های نظام مردم‌سالار دینی می‌گرداند که در شرایط مطلوب از کار ویژه‌ای مختلفی از جمله ثبات سیاسی، پویایی و نشاط سیاسی و اجتماعی، تقویت وفاق اجتماعی برخوردار خواهد بود. اما در عین حال قائل شدن به این نکته که صرف وجود تکثر در آرا و رقابت‌های سیاسی ـ اجتماعی ارزش‌های پیش‌گفته محقق نخواهد شد.

رقابت‌های سیاسی زمانی می‌تواند ارزشمند تلقی شود که به پراکندگی و تفرق سیاسی منجر نگردد، از این رو وجود رقابت در جامعه به تنهایی نمی‌تواند راه حل اساسی تلقی شود.

رقابت خود نیازمند بسترها و شرایطی از جمله فرهنگ سیاسی، وجود روحیه انتقادپذیری دگرپذیری و پای‌بندی به مقررات، وجود نهادهای مدنی و عدالت اجتماعی است که به همگرایی و وفاق ملی منجر گردد.

از این رو برای اینکه رقابت‌های سیاسی بتواند در درون نظام سیاسی کشور بصورت منطقی و سالم جریان یابد ضرروی است.

اقدامات زیر صورت پذیرد:

الف) کشور ایران از آنجا که از حکومت دینی برخوردار است، در سطح مدیریت راهبردی با سه دسته از منفعت‌های عمده مواجه است:

منفعت‌های عام و ملی

مصلحت‌های شرعی و دینی

منفعت‌ها، مصلحت‌ها و علاقه‌های فردی، شخصی، خانوادگی‌ و گروهی.

بدیهی است هر سه دسته از منفعت‌های یاد شده جزو ماهیت تصمیم‌گیری و مدیریت راهبردی کشور محسوب می‌شوند. بی‌توجهی به هر یک از این سه بُعد می‌تواند موجب نارضایتی شده، به بروز خشونت بینجامد. مدیریت راهبردی کشور بایستی در سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور با ایجاد آمیزه‌ای کارآمد از سه مؤلفه منافع ملی، مصالح شرعی و علایق و منافع فرد فردِ جامعه، باز شناسی چهارگانه زیر انجام دهد:

بازشناسی دینی و تبیین مصالح شرعی و دینی و التزام به آنها

بازشناسی ملی و تبیین منافع عام و ملی و تعقیب آنها

بازشناسی سیاسی در سطوح فردی و گروهی، دریافت مقتضیات انسان، به رسمیت شناختن حقوق شهروندی و فراهم آوردن بستر و زمینه‌های تحقق آنها.

4ـ بازشناسی حوزه‌های رقابت و تبیین مرزها و نمادین سیاسی کشور و طراحی ساز و کارهای اجرایی برای رعایت و التزام به آنها.

ب) همانگونه که گفته شد یکی از مشکلات اساسی در فرایند رقابت‌های سیاسی، جامعه‌ناپذیری سیاسی و در نتیجه نداشتن فرهنگ رقابت است.

یکی از راههای اساسی رفع این معضل، تحول در نظام آموزشی کشور است به گونه که بتواند در تحقق فرآیند جامعه‌پذیری سیاسی که رقابت پذیری سالم، تحمل‌پذیری غیر و رقیب، حقوق شهروندی پرهیز از مطلق‌انگاری خود، برخی از شاخص‌های آنست گام بردارد، همچنین در این فرایند باید رعایت قاعده بازی سیاسی، قانون‌های موضوعه، میثاق‌های ملی و هم‌زیستی مسالمت آمیز در صدد برنامه‌های آموزشی قرار گیرد.

رسانه‌های جمعی، مطبوعات و خانواده و دین از جمله مجاری عمده و ا ساسی فرهنگ‌پذیری سیاسی بشمار می‌آید که بایستی در برنامه‌ریزی بصورت جدی مدنظر قرار گیرد.

ج) گسترش فرهنگ مشارکتی:

یکی دیگر از راه‌کارهای که تحلیل‌گران برای رهایی از بن‌بست خشونت‌های رقابتی پیشنهاد می‌کنند آغاز تمرین رقابت در حوزه‌های کوچک‌تر و آنگاه تعمیم آن به سطح اجتماعی ملی است.

این گروه معتقدند قبل از آن که حقوق سیاسی افراد جامعه به رسمیت شناخته شود و حتی پیش از آن که توده مردم بتوانند فعالیت‌ سیاسی بکنند ضروری است اعضای جناح‌ها به فعالیت بازی سیاسی روی آورند و حقوق سیاسی اعضای جناح‌های سیاسی را به رسمیت بشناسند.

لازم است افراد در جامعه نخست فعالیت‌های سیاسی خود را در یک حوزه کوچک‌تر به آزمون گذاشته تا پس از آن که به شکل عرف و عادت درآمد و به تجربه در سطح رفتار فردی کشیده شد بتدریج و گام بگام به حوزه‌های بزرگتر جامعه سرایت داده شود تا از این طریق فرهنگ مشارکتی در جامعه رواج یافته و شهروندان بدان خو بگیرند.

این شیوه ضمن آنکه قاعده‌های بازی سیاسی را به افراد واکنش‌گران می‌شناساند، روحیه تعامل و هم‌زیستی با رقبا را در آنها تقویت و جمع‌گرایی را در جامعه افزایش می‌دهد. تشکیل گروه‌های دوستی، تشکل‌های عام المنفعه خیریه‌ای و اتحادیه‌های صنفی از جمله گروه‌های کوچکی هستند که می‌توانند تمرین مشارکت و رقابت از طریق آنها آغاز شود.

د) یکی دیگر از راهبردهای که برای خروج از بحران‌های سیاسی ناشی از رقابت‌های سیاسی پیشنهاد میشود تدوین چارچوب مناسب برای تحقق فراشدهای رقابتی است این چارچوب باید بگونه‌ای باشد که:

اولا: خطوط قرمز و مرزهای نمادین اجتماع ملی به گونه‌ای شفاف تعریف و تعیین شده باشند تا حزب‌ها به سادگی بتوانند این خطوط را تشخیص داده و از آنها پیروی نمایند.

ثانیاً: قاعده‌ها و چارچوب یاد شده از فراخی لازم برخوردار باشند، به نحوی که افراد و گروه‌ها به سادگی خودی و غیرخودی تلقی نشوند.

ثالثاً: در تنظیم قاعده‌ها و چارچوب یاد شده شرایط زمانی، مکانی، قومی، فرهنگی و دینی لحاظ گردد، به نحوی که تمامی گروههای قومی، سیاسی و دینی که کلیت و اصل نظام و بنیادهای سیاسی ـ دینی آن را پذیرفته‌اند بتوانند در آن فعالیت و رقابت کنند.

رابعاً: این خطوط قرمز و مرزهای نمادین نباید به گونه‌ای متعدد و متراکم ترسیم شوند که با گسترش دامنة این خطوط، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های زیادی برای گروهها، افراد و نخبگان ایجاد شود زیرا در حالت تراکم و تکثر خطوط قرمز و ممنوعه، حیطه فعالیت افراد و گروهها تنگ و محدود شده و آنها در جریان فعالیت‌ها به سادگی با این خطوط برخورد و آنرا نقض خواهند کرد. بنابراین در طراحی مرزهای نمادین و خطوط ممنوعه در نظام سیاسی بر دو اصل باید تاکید کرد.

1ـ محدود بودن این خطوط

2ـ تکیه بر برائت افراد و گروه‌های سیاسی

خامساً: ساز و کارهای تضمینی طراحی شود به گونه‌ای که سرپیچی و رعایت نکردن افراد و گروه‌های سیاسی از خطوط قرمز با هزینه‌های سنگین همراه باشد.

هـ) گفتمان رقابت در ایران باید به گونه‌ای در برنامه‌های کلان کشور، طراحی و تنظیم گردد که رقابت‌های سیاسی از مرحله «محدودسازی» آغاز و پس از طی کردن مرحله «تثبیت» به مرحله «تکثر» ختم گردد. در مرحله محدودسازی، هدف، جلوگیری از بروز و ظهور حزب‌ها و گروه‌هایی است که با کلیت نظام و بنیادهای دینی آن مخالف بوده در صددند فضای رقابتی جامعه را آلوده کنند و با فرصت طلبی، قدرت سیاسی را تصاحب کنند. در مرحله دوم، هدف، فراهم‌سازی شرایطی است که حزب‌ها و گروه‌های سیاسی و انقلابی و مورد تأیید، امکان حضور یافته و با ایجاد آگاهی سیاسی در اعضاء و توده‌ها و نخبگان سیاسی بتوانند به تدریج وارد عرصه فعالیت‌های سیاسی و رقابت‌های صحیح گردند.

و در مرحله تکثر به رقابت به عنوان عامل تثبیت سیاسی و افزایش وفاق، نگریسته شود. در این مرحله بایستی شرایط مناسب برای گسترش فعالیت‌های حزبی و رقابتهای سیاسی فراهم گردد حزب‌ها و گروههای موجود مورد حمایت قرار گیرند و امکانات برای تأسیس نهادهای جدید و تازه فراهم شود. بدیهی است هدف از مرحله بسط و گسترش رقابت‌های سیاسی سالم است.

پیشینة تحقیق:

در پژوهش حاضر مفروض گرفتن رقابت به عنوان یکی از مکانیزمهای مهم تکامل و پیشرفت جامعه سیاسی و کارآمد کردن نظام سیاسی با نگرش‌ حفظ مصالح نظام در چارچوب امنیت و حفظ آن که یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های اندیشه‌گران ایرانی بوده و هست.

با توجه به قومیت‌های مختلف و متعدد در حوزه سرزمینی ایران پرداختن به رقابت‌های مثبت و تحول‌آور آن که امنیت ایران به ثبات می‌رساند یکی از وظایف ملی و مهینی و تعهد اسلامی هر ایرانی است لذا بنظر می‌رسد در دهة قبل به صورت گسترده به این امور پرداخته نشده است و یا اگر هم کاری انجام شده محدود و در خود نظام جمهوری اسلامی در حال حاضر قابل بهره‌مندی کافی نیست لذا پژوهش حاضر در عین حال که یک مبحث از تاریخ رقابت‌های ایران اسلامی را بررسی می‌کند و امیدوار هستیم با نگاه نقادانه و پژوهشگرانه بتوانیم نتایج علمی و مستدلی را ارائه نمائیم.

هدف پژوهش:

این پژوهش با بررسی علل رقابت‌ها (مثبت و منفی) و تأثیر آن بر امنیت ملی کشور ایران را دنبال می‌کند که ناشی از رشد و آگاهی سیاسی ملت ایران و مشارکت سیاسی آنان در عرصه‌های مختلف سیاسی بعد از انقلاب را در پی آورده است که با بررسی جوانب آن منافع این رقابت که باعث تصمیم‌سازیهای آگاهانه و ایجاد اقتدار بین‌المللی و پذیرش نظام بین‌الملل و ثبات سیاسی چند برابر میکند و باعث وفاق اجتماعی و تسریع در بدست آوردن هدفهای بزرگ و بلند را که خواسته هر ملت در عرصه‌های اجتماعی ـ سیاسی ـ اقتصادی و ... بدبنال دارد خواهد شد.

سؤال اصلی:

رقابت‌های سیاسی چه تأثیری بر امنیت ملی دارد؟

سؤالات فرعی:

1ـ شاخصهای وفاق در جمهوری اسلامی چیست؟

2ـ شاخصهای رقابت سیاسی در جمهوری اسلامی چیست؟

3ـ شاخصهای امنیت ملی در جمهوری اسلامی چیست؟

متغیر مستقل: رقابت سیاسی

متغیر وابسته: امنیت ملی

متغیرهای دخیل:

1ـ رشد افکار عمومی، وجود افکار متنوع و اندیشه‌ها و گرایش‌های سیاسی متکثر در کشور

2ـ منازعات لجام گسیخته و اختلافات غیر اصولی و نابهنجار فعالان سیاسی.

3ـ زایش ناقص تخرب و فرهنگ رقابتی و نیز برخی عوامل تاریخی سیاسی در حیات سیاسی کشور

4ـ رقابت‌های سیاسی عمدتاً شکل غیر قاعده‌مند و دور از عقلانیت و اعتدال به خود گرفته و بعضاً منجر به تضعیف همبستگی ملی و کاهش ضریب وحدت و امنیت ملی شده است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۵
بهنام قربانی

پایان نامه بررسی سیستم تجسس و دستگاه بازرسی اشعه X فرودگاه در 105 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 89 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 105
پایان نامه بررسی سیستم تجسس و دستگاه بازرسی اشعه X فرودگاه

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

پایان نامه بررسی سیستم تجسس و دستگاه بازرسی اشعه X فرودگاه در 105 صفحه ورد قابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

 

مقدمه

فصل اول: تولید اشعه

1-1- تولید اشعة X

2-1- تخلیه الکتریکی در گازهای رقیق

3-1- اشعه کاتدیک

4-1- مولدهای اشعة X

5-1- بتاترون Betatron

6-1- دستگاههای مولد اشعة X

7-1- مدار دستگاه مولد اشعة X با ترانسفورماتور

8-1- تولید اشعة X نافذ

9-1- شتاب دهندة خطی

10-1- خواص اشعة X

11-1- اشعه نرم

12-1- پدیده های مربوط به انتشار اشعة X در ماده

فصل دوم: دستگاه اشعه X نمونه

1-2- نماد کلی یک دستگاه اشعة X

2-2- شرح عمومی دستگاه اشعة X

3-2- X- RAY

فصل سوم: سخت افزار

1-3- معرفی کلی قسمتهای مختلف سخت افزار دستگاه

1-1-3- سیستم سوئیچهای اصلی

2-1-3- سیستم برق Power

3-1-3- سیستم چشم الکترونیکی

4-1-3- سیستم کنترل

5-1-3- سیستم تسمه نقاله

6-1-3- سیستم تولید اشعة X

7-1-3- سیستم تولید تصویر

2-3- سیستم سوئیچهای اصلی Main switching system

1-2-3- مدار Fan unit , Power- on

3-3- سیستم تغذیه Power system

1-3-3- تولید ولتاژ run-Tim meter , DC

2-3-3- کلید روشن سیستم تولید X- RAY و نمایشگر X- RAY

4-3- سیستم چشم الکترونیکی Lightbarrir system

5-3- سیستم کنترل Control system

1-5-3- کی برد (Keyboard)

2-5-3- سوئیچ سرویس service switch

3-5-3- سوئیچ پایی Foot mat Switch

4-5-3- سوئیچ دستی Hi- Top

5-5-3-علامت گذاری چمدانها با لامپ یا زنگ Luggage marking lamps/buzzer

6-5-3- چمدان (بسته) شمار یا شمارنده 1 ثانیه Luggage counter

6-3- سیستم تسمه نقاله Conveyor system

1-6-3- سیستم تسمه نقاله با موتور تکفاز

2-6-3- Conveyor system equipped with streimetz circuit

3-6-3- MOTION PICK UP

7-3- سیستم تولید اشعه X- RAY generating system X

1-7-3- منبع ولتاژ VOLTAGE SUPPLY

2-7-3- تولیدهای تنش HIGH TENSION GERERATION

3-7-3-آشکارساز خطا ERRORE DE TECTION

4-7-3- آشکارساز خطا ERRORE DE TECTION

5-7-3- نمایش دهنده X- Ray ON indication X-Ray on

8-3- سیستم تولید تصویر Image generating System

1-8-3- خط الکترونیکی line electronics

2-8-3- پردازشگر سیگنال خط line signal processor (zsps-)

9-3- پردازش سیگنال خط line signal processing

1-9-3- در وضعیت offset (جبران)

10-3- برنامه های تست و تشخیص Test and diagnostic programs

11-3- حافظه ویدئو Viddeo memory BSP 1/3 BSP 1/3

فصل چهارم: نرم افزار

مقدمه: نرم افزار، صفحه کلید (کی برد) Keyboard

1-4- روشن کردن سیستم

2-4- پروسة بازرسی

1-2-4- وقفه و تداوم بازرسی

2-2-4- ارزیابی تصویر و علامت گذاری بسته ها

3-4- برنامه ریزی سیستم

1-3-4- منوی اصلی MAIN MENU

2-3-4- منوی سوپروایزر: SUPER VISOR MENU

3-3-4- سیستم Hi- TOP SYSTEM HI- TOP

4-3-4- بزرگنمایی ZOOM

5-3-4- مرور مدام یا جاروب ممتد CONTINUOS SCANNING

6-3-4- جاروب یا مرور معکوس REVERSE SCANNING

4-4- ارزیابی تصویر IMAGE EVALLUATION

1-4-4- تصویر سیاه و سفید B/ W image

2-4-4- سیستم / Hi- MAT تصویر رنگی Hi- MAT تشخیص مواد

3-4-4- توابع ارزیابی تصویر WINDOW , VARI- MAT

4-4-4- توابع خاص VARY- 02/02 VARY- SO , OS) برای تصاویر رنگی Hi- MAT)

5-4-4- تابع ارزیابی تصویر SUPER- ENHANCEMENT

6-4-4- کنتراست اضافی HIGH

7-4-4-تابع CAT

8-4-4- تابع NEG (منفی)

9-4-4- تصویر رنگی HI- CAT

10-4-4- تصویر HI- CAT برای سیستمهای HI- MAT

11-4-4- توابع ارزیابی تصویر VARY- CAT

1-11-4-4- تابع تمرکز (بزرگنمایی ZOOM FUNCTION)

2-11-4-4- تابع ضبط دیجیتالی DIGIREC SYSTEM

فهرست منابع و مأخذ

 

مقدمه

حفاظت و تأمین جان انسان در هر اجتماع و حفظ سرمایه های ملی در هر کشور از بدو تجمع انسانها مورد توجه رهبران و دولتمردان در هر جامعه بوده و غفلت از آن موجب اضمحلال اقوام و جوامع گردیده است. که در هر عصر و زمانی این اقدامات تامینی بنا به مقتضای پیشرفتهای علمی در تشخیص و ارزیابی نوع خطر اعمال شده است.

اساس و زیربنای اقدامات، حفاظتی است که معمولاً در سطح یک کشور در سازمان دفاع غیرنظامی هر مملکت متمرکز می‎شود و سازمانهای نظامی نیز به طور اخص و جداگانه بنا به گسترش یگانهای تحت امر این اقدامات را به اجرا می گذارند. این اقدامات شامل آموزش پرسنل و مردم در زمینه حفاظت شخصی و استفاده از سیستم های امنیتی در مکانهای موردنیاز می‎باشد. ما اعتقاد داریم امنیت باید اساساً برخود مردم و نه بر ماشین متکی باشد بر این اعتقاد فلسفة محصولات کمپانیهای سازنده پیوسته در پی طرح ابزاری بوده که بهترین پیوند را با نیازهای فردی امنیتی داشته باشد و امکان بازرسی چمدانهای و بسته های مسافری با دستگاه اشعه X را جهت افزایش امنیت خطوط هوایی ایجاد کرده است در این گزارش دستگاه اشعة X مورد بررسی قرار گرفته است که در مبادی فرودگاهی و گمرکات و ادارات پست استفاده گردیده است.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۴
بهنام قربانی

پایان نامه ارزیابی عملکرد بهسازی خاک ماسه ای به روش بیولوژیکی در 117 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی مهندسی عمران
بازدید ها 2
فرمت فایل docx
حجم فایل 22474 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 117
پایان نامه ارزیابی عملکرد بهسازی خاک ماسه ای به روش بیولوژیکی

فروشنده فایل

کد کاربری 7174
کاربر
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۳
بهنام قربانی
يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ق.ظ

پژوهش بررسی تکنولوژی و چهارچوب گوگل

پژوهش بررسی تکنولوژی و چهارچوب گوگل در 77 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مهندسی کامپبوتر و فناوری اطلاعات
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 740 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 77
پژوهش بررسی تکنولوژی و چهارچوب گوگل

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

پژوهش بررسی تکنولوژی و چهارچوب گوگل در 77 صفحه ورد قابل ویرایش

 

تکنولوژی گوگل

«جدا از مشکلات مقیاس گذاری تکنیک های جستجوی قدیمی، برای داده های به این اندازه، تکنیک های جدید رقابتی که استفاده از نمایش اطلاعات اضافی در فرا متن ها را برای نتیجة‌ جستجوی بهتر شامل می‌شود وجود دارد… خیزش سریع تکنولوژی برای جمع آوری مستندات وب و نگهداری آن ها بصورت بروز لازم و ضروری است. فضای ذخیره سازی باید به نحو موثری جهت ذخیرة ایندکس ها و مستندا تشان استفاده شود. سیستم indexing باید صدها گیگابایت از داده ها را به شکل موثری پردازش کند. پرس وجوها باید با سرعت صدتا هزار بار در هر ثانیه انجام شوند» سرجی برین ولاورنس پیج، 1997

در ابتدا BackRub وجود داشت، سرویسی که به گوگل تبدیل شد. امروزه گوگل با دقت بیشتری به الگوریتم pageRank خود وابسته است. PageRank الگوریتمی انتخابی است که ارزش را به چیز مهمتر می دهد. نشانگر اهمیت یک صفحة وب تعداد صفحاتی است که به آن صفحة خاص لینک می شوند.

آقایان بِریِن و پِیچ خیلی زود فاکتور جدیدی را به این الگوریتم اضافه کردند که رأی را به صفحة مهمتر می داد. ایدة آنها این بود که صفحه ای مهمتر است که تعداد افراد بیشتری بر روی آن کلیک می کنند.کلیک های بیشتر روی یک صفحة وب باعث می شد که آن صفحه وب دارای ارزش و اهمیت بیشتری شود. در انتها، آرام آرام فاکتورهای دیگری نیز به این الگوریتم اضافه شد. برای مثال ، تعداد دفعاتی که محتوای یک صفحه تغییر

می کند نیز یکی از فاکتور های مهم شد.

تکنولوژی pogeRank گوگل دقیقاً به جستجوی اینترنتی وابسته شده است. برای نمونه، الگوریتم رأی گیری(Voting Algorithm) کارایی کمتری در عمل جستجو دارد. توجهی که گوگل نسبت به تکنولوژی جستجویش کرد، باعث تحت الشعاع قرار گرفتن افکار عمومی راجع به این شرکت شد. جستجوی گوگل همانند یک ستارة نوظهوراست‌که‌درخشندگی‌اش‌ باعث شده تا ناظران نتوانند جهات دیگر این پدیده را به وضوح و دقیق مشاهده کنند.

صرف نظر از این ، گوگل یک شرکت تکنولوژی است بعضی از این تکنولوژی ها هنگامی که دریک مقاله توضیح داده می شوند مانند مقالة “The Anatomy of a Large –Scale Hypertextual” که در همان اوایل مطرح شد، خواستار پیدا می کنند. مقاله های اخیر مانند

“MapReduce: Simplified Data search Engine" می توانند به آرامی خوانده شوند با توجه به اینکه گوگل یک تکنولوژی است، توضیح دادن اینکه گوگل چکار می کند، درجملات ساده وقابل هضم قدری مشکل است. شکل زیر یک دید کلی از چهار چوب گوگل را ارائه می کند.

 

مهمترین قسمت های تکنولوژی گوگل که پایه و اساس دیاگرام Googleplex است شامل موارد زیر می‌شوند:

[a]: اصلاح لینوکس به منظور اجازه دادن به فایل های بزرگ و دیگر توابع درجهت دادن شتاب بیشتر به همة سیستم

[b]: یک معماری توزیع شده که به برنامه های کار بردی و مقیاس بندی ها اجازه می دهد که بدون توجه به نوع آنها و بدون نیاز به نصب سیستم عاملی دیگر به سیستم متصل شوند.

[c]: یک معماری فنی که در هر سطح مقیاس بندی مشابه بهم هستند.

[d]: یک معماری مرکزی وب، که به انواع جدید برنامه های کاربردی، بدون محدودیت یک زبان برنامه‌نویسی اجازه می دهد تا ساخته شوند.

تکنولوژی گوگل از یک پیشرفت پیوسته و یا آنچه که مدیران مشاور فنی ژاپنی به آن Kaizan می گویند بوجود آمده است. هر تغییر تکنیکی گوگل ممکن است برای کاربران متوسط آن بی اهمیت باشد اما زمانیکه بصورت کامل آن را تفسیر می کنند مزایای فن شناسانة گوگل از ابداعات افزایشی و تصاعدی آن، سازگاری هوشمندانه و ماهرانة برداشت های پژوهشی – تحقیقی و تنظیم عالی بیزانس برای لینو کس حاصل می‌شود. زمانی، یک تاریخ نویس تکنولوژی ، از بین صدها پیشرفتی که گوگل در این نُه سال اخیر آنها را رهبری کرده، قادر به تشخیص یک یا دو اختراع مهم که برمبنای pageRank است خواهد بود. منتقدین گوگل در آینده خواهند دید که گوگل هستة پردازش تکنولوژی خود را با منابع مختلف پیوند زده است. جهت توضیح ، ساختار مراکز دادة گوگل و ارسال پیام به این مراکز و از این مراکز به جاهای دیگر راههای زیادی وجود دارد که از طریق محاسبات شبکه ای صورت می گیرد. توانایی گوگل در خواندن داده بصورت همزمان از کامپیوتر های مختلف ، یادآور تکنولوژی BiTorrent است. گوگل از سخت افزار مناسب یا “White box" در مراکز داده اش استفاده می کند که نشان دهندة خصلت کامپیوتر دوست بودن گوگل است. استفاده از حافظه و دیسک ها برای ذخیرة چنیدن کپی از داده ها ناشی از محدودیت های محاسباتی است.

گوگل به تکنولوژی دست یافت، سپس آنها را گلچین کرد و از راههای مختلف نزدیک شدن یک بلاک ساختمان، را به سیستم های با مقیاس بزرگ نمایش داده گوگل از این گلچین کردن و دسته بندی کردن سودهای زیادی برد که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد: اولاً چهارچوب محاسباتی گوگل عملکرد سیستم را از سخت افزارهای کم هزینه وبا قیمت نازل جدا کرد. دوماً، گوگل درمورد تنگناهای سیستم عامل هایی از قبیل Solavis ، ویندوز سرور پیشرفته و لینوکس های آماده کارکرده است. سوماً ، گوگل ایده های برنامه نویسی خوبی از زبانهای برنامه نویسی دیگر گرفته ، و توابع و کتابخانه های جدیدی را جهت حذف بیشتر نیازهای کدنویسی دستی برای موازی سازی یک برنامه کاربردی در سر تاسر سرورهای گوگل پیاده سازی کرده است.

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۲
بهنام قربانی
يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ق.ظ

تحقیق پیرامون خطبه همام ،صفات متقین

تحقیق پیرامون خطبه همام ،صفات متقین در 10 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی معارف و الهیات
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
تحقیق پیرامون خطبه همام ،صفات متقین

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

تحقیق پیرامون خطبه همام ،صفات متقین در 10 صفحه ورد قابل ویرایش

 

بخشی از متن :

از خطبه های امیرالمومنین علی (ع) است که یکی از از اصحاب بنام همام که مرد عابدی بودبه آن حضرت (ع) رسید ، و پرسید: یا امیرالمومنین (ع) اوصاف متقین (پرهیزکاران) را برای من بیان فرما. مانند آنکه آنانرا ببینم. امیرالمومنین(ع) در پاسخ تامل و درنگ فرمود (زیرا مصلحت در تاخیر جواب بود) و سپس آنرا بطور اجمال بیان فرمود:

1- ای همام تو خود از خدا بترس و نیکوکار باش که (خداوند در قرآن سوره 16 آیه 128 می فرماید) خدا با پرهیزکاران است. (بر تو لازم است که تقوا و ترس از خدا را شعار خویش قرار دهی و کار نیکو انجام دهی، و بیشتر از این بر تو لازم نیست.)

2- خداوند سبحان هنگام آفرینش خلق از طاعت و بندگیشان بی‌نیاز و از معصیت و نافرمانی آنها ایمن بود، زیرا معصیت گناهکاران او را زیان ندارد، و طاعت فرمانبرداران سودی به او نمی رساند. (بلکه از طاعت و نهی از معصیت سود بردن بندگان است.) پس روزی و وسائل آسایششان را بین آنها قسمت نموده، و هر کسی را در دنیا (با حکمت و مصلحت) در مرتبه‌ای (که سزاوار او دانست از قبیل فقر و غنا، خوشی و بدی و..) قرار داد.

3- پرهیزکاران در دنیا دارای فضیلتهایی هستند (از دیدگان برترند، زیرا) گفتارشان از روی راستی است (برای رضای خدا سخن می گویند) پوشا کشان میان رو(افراط و تفریط در زندگیشان نیست) و رفتارشان (بین مردم) به فروتنی است. زیرا در قرآن سوره 17 آیه 37 می فرماید : از روی تکبر بر زمین راه مرو که تو هرگز نمی‌توانی (به پاهایت) زمین را بشکافی ، و هرگز از جهت درازای (گردن کشی) به کوهها نمیرسی.

4- از آنچه که خداوند بر ایشان روا نداشته چشم پوشیده‌اند (حرامی مرتکب نمی شوند) و بعلمی که آنانرا سود رساند گوش فرا داشته‌اند (از سخنان بیهوده که موجب خشم خدا و رسول (ص) می شود دوری می نمایند، چناچنه در قرآن سوره 25 آیه 72 می فرماید: بندگان برگزیده حق کسانی هستند که در مجالس لهو و لعب و جاهائیکه سخنان باطل نادرست گفته و یا کارهای زشت بجا می‌آورند حاضر نمی‌شوند).

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۲
بهنام قربانی
يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۲۰ ق.ظ

مقاله بررسی سیستم کنترل

مقاله بررسی سیستم کنترل در 32 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مقاله
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مقاله بررسی سیستم کنترل

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

مقاله بررسی سیستم کنترل در 32 صفحه ورد قابل ویرایش

 

مقدمه:

هر سیستم کنترلی را به سه بخش اصلی می‌توان تقسیم کرد: ورودی بخش پردازشگر و خروجی سیگنالهای ورودی توسط مبدل‌ها که کمیت‌های فیزیکی را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کنند فراهم می‌شوند. یک سیستم کنترل باید بتواند بر طریقه عملکردی یک فرآیند دخالت و تسلط داشته باشد. این کار با استفاده المان‌های خروجی، از قبیل پمپ‌ها، موتورها، پیستون‌ها، رله‌ها و … انجام می‌شود.

یک طرح کنترلی به دو روش قابل اجرا است:

با استفاده از سیستم‌های کنترل غیرقابل تغییر توسط اپراتور و نیز با استفاده از کنترل کننده‌های قابل برنامه‌ریزی.

رله‌ یکی از قطعات مهم در بیشتر سیستم‌های کنترل مدرن است. این قطعه‌ یک سوئیچ الکتریکی با ظرفیت جریانی بالاست. یک سیستم رله‌ای ممکن است شامل چند صدیا حتی چند هزار کنتاکت باشد.

 

کنترل‌کننده‌های قابل برنامه‌ریزی (PLC)ها:

PLCها به عنوان جانشینی برای سیستم‌های منطقی رله‌ای و تایمری غیرقابل تغییر توسط اپراتور طراحی شدند تا به جای تابلوهای کنترل متداول قدیمی استفاده شوند. این کار به وسیله برنامه‌رزی آن‌ها و اجرای دستورالعمل‌های منطقی ساده که اغلب به شکل دیاگرام نردبانی است، صورت می‌گیرد. PLCها دارای یک سری توابع درونی از قبیل: تایمرها و شمارنده‌ها و شیفت رجیسترها می‌باشند که امکان کنترل مناسب را‏، حتی با استفاده از کوچک‌ترین PLC نیز، فراهم می‌آورند.

یک PLC با خواندن سیگنال‌های ورودی، کار خود را شروع کرده و سپس دستورالعمل‌های منطقی (که قبلاَ برنامه‌ریزی شده و در حافظه جای گرفته است) را بر روی این سیگنال‌های ورودی اعمال می‌کند و در پایان، سیگنال‌های خروجی مطلوب را برای راه‌اندازی تجهیزات و ماشین‌آلات تولید می‌نماید. تجهیزات استانداردی درون PLCها تعبیه شده‌اند که به آن‌ها اجازه می‌دهد مستقیماَ و بدون نیاز به واسطه‌های مداری یا رله‌ها، به المان خروجی یا محرک (actuator) و مبدل‌های ورودی (مانند پمپ‌ها و سوپاپ‌ها) متصل شوند.

با استفاده از PLCها، اصلاح و تغییر یک سیستم کنترل بدون نیاز به تغییر محل اتصالات سیم‌ها ممکن شده است.

برخی ویژگی‌های خاص، آن‌ها را ابزاری مناسب جهت انجام عملیات کنترل صنعتی نموده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

l تجهیزات حفاظت کننده‌ها PLCها از نویز و شرایط نامساعد محیطی

l ساختار PLCها، که به سادگی امکان تعویض یا افزودن واحد یا واحدهایی را به PLC می‌دهد. (مثلاَ واحد ورودی/ خروجی)

l اتصالات استاندارد ورودی/ خروجی و نیز سطوح سیگنال استاندارد

l زبان برنامه‌نویسی قابل درک و آسان (مانند دیاگرام نردبانی یا نمودار وظایف)

محدوده PLCهای در دسترس، از PLCهای جامع و کامل کوچک با 20 ورودی/ خروجی و 500 مرحله یا گام برنامه‌نویسی تا سیستم‌های مدولار با مدول‌های قابل افزایش را دربرگرفته است مدول‌ها برای انجام وظایفی نظیر:

l ورودی/ خروجی آنالوگ

l کنترل PID (تناسبی، انتگرال‌گیر و مشتق‌گیر)

l ارتباطات

l نمایش گرافیکی

l ورودی/ خروجی اضافی

l حافظه‌های اضافی و … استفاده می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۰
بهنام قربانی
يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۲۰ ق.ظ

مقاله بررسی سینما

مقاله بررسی سینما در42 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی مقاله
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 39 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
مقاله بررسی سینما

فروشنده فایل

کد کاربری 9206
کاربر

مقاله بررسی سینما در42 صفحه ورد قابل ویرایش

 

پیشگفتار:

این تحقیق برای واحد تاریخ سینما (2) دانشکده سینما وتئاتر دانشگاه هنر نوشته شده است. یکی از دغدغه های همیشگی دوستداران سینما مطلع شدن ودنبال کردن راه هایی است که سینما از بدو تولد در نقاط مختلف جهان رفت وتحولاتی است که دچارش شد. یکی از این سرزمین ها که از تاریخ سینمای قابل توجهی برخوردار است کشور هلند است ودر این تحقیق به مطالعه سرگذشت سینما در این سرزمین می پردازیم.

متاسفانه به دلیل عدم پرداخت کافی به این موضوع به خصوص در کشور ما منابع ومواخذ کافی برای پرداختن به این موضوع وجود نداشت وهم چنین به دلیل ضیق وقت امکان بررسی بیشتر در این زمینه میسر نشد. از این جهت در این تحقیق کوتاه نواقص وکمبودهایی وجود دارد.

با توجه به منابع ومرجوعات موجود این تحقیق در چندین بخش تنظیم شده است.بخش اول درباره سرزمین هلند بخش دوم نگاهی به سینمای هلند و بخش سوم نهادها و موسساتی که در این سرزمین در زمینه سینما فعالیت می کنند.

در این تحقیق به منابع مکتوبی مراجعه شده در آخر به آن ها به تفضیل اشاره خواهد شد. عبارات یا واژه هایی که احتمال می رود خواننده با آنها ناآشنا باشد در پاورقی صفحه ها تعریف شده وهمچنین به نقل قول ها وتعاریف به طور جامع پرداخته شده است.

امیدواریم بتوانیم در این چند صفحه کوتاه به طور مناسب به این موضوع پرداخته باشیم و تلاشمان در این باره نتیجه مطلوبی داشته باشد.

سینما یک وسیلة ارتباط جمعی سرگرم کننده ای است که همانند مطبوعات مصور ، گرامافون، رادیو و تلویزیون ، ساخت امروزی آن بر تکنولوژی گسترده ای که در قرن بیستم متولد شده است استوار می باشد گر چه پیدایش و رشد مراحل سینمای امروز پیشینه در تلاش مخترعین، مهندسین ، دانشمندان ،‌صنعتگران و هنرمندان سال های سده ی پیش دارد ،‌اما آن چه ما امروز به عنوان سینما می شناسیم ، همزمان با‌ آغاز قرن بیستم حضور فعال خود را اعلام می دارد و تکامل آن موازی با پیشرفت های فنی هشتاد و چند سال گذشته پیش می رود . برخلاف سایر رسانه های تولید و توزیع پیام ، سینما حامل شیوه نوینی از تجربیات دراماتیک است رابطة متقابل میان نیازهای خلاقة هنرمند و استفاده از آن منابع تکنولوژیک است که در دسترس وی قرار دارد. تکوین تکنولوژی سینما مفهومی فراتر از صرفاً توسعه ی مراحل عملی داشته است . این تکوین همیشه گونه ای مشارکت همراه با تعارض ، برای هنرمند خلاق به همراه آورده است. این خاصیت را هنگامی که نوآوری علمی سال های دهه 1890 به رسانه های مردمی امروزی بدل می شود بهتر و سریع تر ملاحظه می نماییم .

 


مقدمه

سینما از بدو تولد به سرعت در سرزمین های متعدد ومختلفی گسترش یافت وطبق ویژگی ها و خصیصه های این سرزمین ها دچار تحولات وپیشرفت هایی شد که از طرفی مهم واز جهت دیگر جالب و خواندنی هستند.

سینما مانند هر هنری به هر سرزمینی که رفت جزئی از آن شد و یک شخصیت پیدا کرد. اینگونه سینما شد یک سرزمین ، یک ملت.

سینمای هر کشور راه درازی را طی کرده راهی که در آن متولد شده شکل گرفته، بزرگ شده ،تغییر کرده وروح گرفته است .سینمای کشور هلند هم تاریخ بزرگی دارد.سینمایی که بسیار تحت تاثیر حوادث سیاسی وا جتماعی وعوامل فرهنگی بوده است. سینمایی که مانند دوچشم به تمام تاریخ این سرزمین چشم دوخته و آن را ثبت کرده است.

همیشه تاثیر پذیرترین رسانه هر سرزمین ،سینماست ودقیقا به همین دلیل است که شیوه فیلمسازی ونوع آنها در هر نقطه از جهان منحصر به فرد است. در سرزمین سینمای داستانی رونق دارد و در جای دیگر مستند وانواع دیگر.

به هر حال تحول جزء‌جدایی ناپذیر سینماست و در همین مسیر است که کامل وپخته می‌شود. سینمایی که تاریخ بزرگی دارد حرفهایی بیشتری هم برای زدن دارد.

 

 

تاریخچه سینما

آن چه اصطلاحاً «تاریخ اولیه سینما »خوانده می شود ماجرایی جالب است. از نظر متنی ، نقطه آغاز را می توان در سال های نخستین قرن نوزدهم پیدا کرد. مجموعه ای عکس با توالی سـریع به بیننده نشان داده می شد و خصوصیت چشم آدمی که آن را «تداوم دید» می خوانیم باعث می گردید که این عکس ها نیز به مثابة تصویری مجزا و مستقل ، بلکه مجموعه ای متحرک و با حالات متغیر دیده شوند . اگر این تصاویر به صورت پیوسته ، مراحل تحول و تغییر یک حرکت خاص را بیان دارند. در نهایت مجموعة این تصاویر یک حرکت مداوم را ارایه خواهند داد. در دوره ای که از حوالی سال های 1835 آغاز می گردد. ابزار علمی متعددی براین اساس ساخته شدند و با بهره گیری از این ابزار علمی، گام هایی در جهت نمایش حرکت برداشته شد. مجموعه ای از ده یا دوازده نقاشی که نمایانگر توالی مراحل ساده یک حرکت ، هم چون بالا و پایین جهیدن یک دلقک یا جست و خیز کودکی بود، به سرعت و یکی پس از دیگری با کمک چند روزنة کوچـک یا مجـموعه ای آینه ، شـکل حرکت را نمایش می دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۵ ، ۰۲:۲۰
بهنام قربانی